Web design este una dintre cele mai importante parti ale unei strategii de marketing in mediul online pentru o afacere. Web design-ul are un impact foarte mare asupra experientei clientilor la vizitarea site-ului tau. Daca vrei sa ai succes in online, dar si ca numele companiei tale sa fie retinut, atunci acorda atentie acestui capitol.
Este foarte important sa beneficiezi de servicii de creare site-uri si web design de calitate.
Am pregatit o lista cu 5 moduri in care web designul are impact asupra vizitatorilor unui site, dar si cum poti imbunatati aceste aspecte.
Aspectul in web design
Primul lucru cu care un vizitator intra in contact este aspectul site-ului tau. Tu alegi cum vrei sa arate, ce culori sa aiba, pe ce vrei sa pui accent si care este tema principala. Dupa ce stabiliesti aceste detalii, trebuie sa tii cont si de faptul ca site-ul trebuie sa fie modern. Cel mai important in primul rand este sa fie modern si updatat la zi cu toate schimbarile si trendurile care apar in online. Elementele de designul grafic trebuie sa creeze un brand pentru afacerea ta.
Iata care sunt elementele care iti vor face site-ul sa fie unul modern si placut:
- sa fie responsive, adica sa se poata afisa si functiona corect indiferent de tipul de device de pe care este accesat. Astfel, daca o persoana va accesa site-ul tau de pe un telefon sau de pe un laptop, sa poata gasi informatiiole necesare cu aceeasi usurinta.
- fonturi lizibile, astfel incat cititorului sa ii fie usor sa citeasca si sa observe mai rapid informatia de carte are nevoie in timp ce da scroll
- imagini mari, cu o grafica foarte buna care sa fie asociate articolelor sau produselor, astfel incat sa ofere o reprezentatie vizuala a textului ce urmeaza.
- imagine, video, explainere si late elemente vizuale care ajuta la intelegerea mai usoara a textului, dar si la promovarea in social media.
2. Timpul de incarcare a site-ului
Acest timp de incarcare se refera la timpul pe caretrebuie sa il astepte un client pentru ca site-ul tau sa ii se afiseze pe dispozitivul lui. Timpul de incarcare este unul dintre cei mai importanti factori in procesul de indexare in motoarele de cautare. Lumea este grabita in ziua de azi si vrea sa obtina informatiile necesare cat mai repede, cat ai clipi din ochi.
Ce trebuie sa faci pentru a reduce timpul de incarcare?
- Optimizeaza marimea imaginilor din site si foloseste fisiere .jpg pentru a afisa poze calitative.
- Elimina continutul multimedia cu auto-play, cum ar fi video-urile sau audio de pe fundal. Le poti lasa totusi, dar sa poata fi pornite de catre vizitatori, daca doresc.
- Foloseste mai multe spatii albe, adica spatii in care sa nu folosesti pozze, video-uri sau texte. Acestea ajuta ca elementele din pagina ta sa fie mai suro de observat, in special pe mobil.
3. Profesionalismul
Profesionalismul este reprezentat de impresia pe care o au vizitatorii chiar inainte sa inceapa sa citeasca orice de pe site-ul tau. Pentru ca afacerea ta sa lase o impresie buna si serioasa, atunci trebuei sa ai in vedere anumite elemente. Cateva elemente importante care lasa impresia de profesionalism sunt:
- prezentarea obiectivelor, valorilor, istoricului afecrii tale, chiar si anumite activitati extra pe care le faci.
- testimoniale de la clienti multumiti.
- poze cu echipa care lucreaza pentru afacerea ta.
4. Claritatea in web design
Aici intervina partea in care site-ul tau trebuie sa aiba un aspect aerisit, usor de inteles si de parcurs. De aceea, trebuie sa ai in vedere ca harta site-ului tau sa fie una foarte simpla si clara. Pentru ca navigarea in site a unui vizitator sa fie cat mai usoara, trebuie sa tii cont de:
- un meniu bine alcatuit cu categorii si subcategorii (daca este nevoie). Astfel clientul va gasi mai usor categoria sau produsul care il intereseaza.
- breadcrumb, adica paginile anterioare care sunt adaugate automat in bara de navigare atunci cand vizitatorul intra pe o noua pagina. Astfel, el va putea accesa instant pagina anterioara, cu un simplu click back.
5. Conversiile
Pentru ca designul site-ului tau sa aiba un impact cat mai puternic si pentru a atrage cat mai multi clienti, are nevoie de trei elemente foarte importante.
- Culorile. Schemele de culori te ajuta la crearea acelui USP (Unique Selling Propositions) prin care afacerea ta se diferentiaza de altele de acelasi tip.
- Principiul KISS. Acesta se refera la faptul ca site-ul trebuie sa fie cat mai simplu din punct de vedere al designului. Pastreaza-l cat mai organizat, usor de parcurs si fara background-uri incarcate sau complicate.
Toate aceste aspecte vor face ca site-ul tau sa fie cat mai bine pozitionat in motoarele de cautare si sa aiba o rata de conversie destul de mare. Evident, pe langa web designul bine realizat, ai nevoie si de strategii de marketing si promovare.